top of page

SCHOOLDAGEN

Welkom op de Schooldagen-sectie van VDAS, uw onmisbare partner voor onvergetelijke ervaringen.

 

Ons doel?

Elke schoolreis omtoveren tot een educatief avontuur, vol ontdekkingen en emoties.

Een onvergetelijke dag aan de Belgische Kust

« Men reist niet om van plaats te veranderen, maar om van idee te veranderen »

Hippolyte Taine

Amis au parc

Culturele dag in de stad

Specifieke aanvraag

Aarzel niet om contact met ons op te nemen voor specifieke aanvragen.

Wij bieden ook op maat gemaakte dagtochten of verblijven aan om aan uw wensen te voldoen.

Pile de livres

Rechtstreeks verbonden met het officiële schoolprogramma

van P1 tot S3

01

Verkenning van de natuurlijke omgeving

Het bestuderen van verschillende ecosystemen, zoals de zee, stranden en duinen, en hun belang voor het milieu.

  • Bron: Wetenschapsprogramma.

  • Voorbeeld: Tijdens een bezoek aan de zee kunnen leerlingen mariene ecosystemen verkennen, de getijden observeren en de aanpassingen van mariene organismen aan hun omgeving identificeren.

03

Lokale geschiedenis en erfgoed

Ontdek het historische erfgoed van steden, zoals monumenten, musea en historische locaties, om de lokale en nationale geschiedenis beter te begrijpen.

  • Bron: Geschiedenisprogramma.

  • Voorbeeld: Een begeleid bezoek aan een historische stad stelt leerlingen in staat om monumenten zoals kastelen of kerken te ontdekken, terwijl ze leren over de bouwgeschiedenis en de rol ervan in de gemeenschap.

05

Lichamelijke opvoeding en welzijn

Fysieke activiteiten zoals wandelen, watersporten en verkennende wandelingen om een gezonde levensstijl te bevorderen.

  • Bron: Programma lichamelijke opvoeding.

  • Voorbeeld: Leerlingen kunnen watersporten zoals kajakken of surfen beoefenen, wat fysieke activiteit stimuleert in een natuurlijke omgeving.

02

Studie van geografische fenomenen

Inzicht in de vorming van kust- en stedelijke landschappen, evenals de geologische en meteorologische processen die deze beïnvloeden.

  • Bron: Geografieprogramma.

  • Voorbeeld: Leerlingen kunnen tijdens een dag aan zee de vorming van duinen en kliffen bestuderen en het effect van erosie analyseren.

04

Introductie tot talen

Nieuwe talen of lokale dialecten leren door interactie met de lokale bevolking of speciale educatieve activiteiten.

  • Bron: Programma Moderne Talen.

  • Voorbeeld: Leerlingen kunnen tijdens een stedentrip communiceren met de lokale bevolking en woorden en zinnen uit de lokale taal leren.

06

en nog veel meer!

We hebben het leerplan, de referentiekaders en de overzichtstabellen grondig bestudeerd.

De activiteiten met VDAS zijn nauw verbonden met het officiële programma voor bijna alle thema's.

Aarzel niet om contact met ons op te nemen voor meer informatie.

bottom of page